Ideja za ta projekt je bila zasnovana na Gimnaziji Ptuj v šolskem letu 2022/2023. Ker se je izkazal kot dobro sprejet pri dijakih, sva se odločili, da ga v tem šolskem letu ponovno vključiva v letni delovni načrt. Projekt je potekal septembra 2023 do junija 2024, v obsegu 10 ur na oddelek za vse dijake drugih letnikov ter 3. U in 4. U.
Projekt je bil zasnovan s ciljem dijake povezati v skupni dejavnosti, ki zajema premišljeno izbrane didaktične in metodične postopke za doseganje zastavljenih ciljev obeh predmetnih področij – umetnostne zgodovine in knjižnično informacijskih znanj. Cilj je bil tudi v tem, da dijakom približava knjigo, branje v knjižnici in na sploh vlogo knjižnice za vseživljenjsko učenje. Izbor naslovov avtentičnih nalog, kakor tudi literature je bil medpredmeten in interdisciplinaren. Dijaki so lahko izbirali med 150 različnimi naslovi iz umetnostno zgodovinskih tem in knjig povezanih z umetnostno zgodovino, ki so na voljo v naši šolski knjižnici. S tem so dijaki krepili svoje razumevanje namena šolske knjižnice in postali bolj samostojni uporabniki in raziskovalci.
Celoten projekt je potekal v šolski knjižnici, brez uporabe spleta in elektronskih naprav. Dijaki so avtentične naloge pisali z roko. Ob vsakem naslovu so dijaki dobili tri priporočene knjižne vire, ki so jih vodili k medpredmetnemu in interdisciplinarnemu izboru potrebne dodatne literature.
Pisanje avtentične naloge je bil ustvarjalen proces, ob katerem so dijaki krepili veščine znanstvenega raziskovanja, sodelovalnega in vseživljenjskega učenja, znali upravljati s časom, načrtovati, spoznavati poklice iz umetnostno zgodovinske in bibliotekarske stroke, predvsem pa brati z razumevanjem, premišljevati o prebranem in ustvariti avtentično nalogo. Eden od najinih zastavljenih ciljev je bil krepitev bralne pismenosti in po teoriji nanjo vpliva tudi pisanje z roko. Ob zaključku so dijaki svoje izdelke na glas prebrali svojim sošolcem in ob tem spoznavali večplastnost ustvarjanja avtentične naloge, se drug od drugega učili o lepoti umetniških del, veličini umetnikov in njihovega preseganja časovnega obdobja v katerem so ustvarjali.
Projekt Umetnost v knjižnici je po dveh letih izvajanja glede na najino refleksijo in odziv dijakov dosegel zastavljene cilje. Večina dijakov je bila nad njim navdušena. Po njihovih zapisih je projekt kljub enotnim navodilom pri posamezniku vzbudil občutek svobode pri ustvarjalnem nastajanju naloge. Posameznik se je lahko avtentično izrazil, osmišljeno je bilo lastno razumevanje uporabljene literature predhodnega znanja in izkušenj. Projekt se je izkazal kot pozitiven za dijake, saj ponuja nove poti do znanja in veščin.
Estera Jelenko in Jelka Kosi