Izmenjava z JUSMŠ Danilo Kiš iz Budve natisni E-pošta

Kot smo že poročali, Gimnazija Ptuj letos že šesto leto sodeluje v projektu aces – Akademiji srednjeevropskih šol. Projektno ekipo ptujske gimnazije tokrat sestavljamo dijaki 2. a-oddelka. V sodelovanju z dijaki iz gimnazije JUSMŠ Danilo Kiš iz Budve se posvečamo skupnemu projektu Dive in Diversity – Potopi se v raznolikost, katerega ključni del sta tudi izmenjavi v Budvi in na Ptuju.

V ponedeljek, 18. 11. 2013, smo se ob treh zjutraj odpravili v Črno Goro, v prestolnico črnogorskega turizma in zabave, Budvo. Na majhnem avtobusu se je poleg dveh šoferjev in profesoric, Maje Ropič in Manje Bratuž, stiskalo tudi 21 dijakov, a smo kljub rahlemu neudobju skrbeli za odlično vzdušje že od začetka naše poti. Do našega cilja smo potovali skozi Hrvaško, prečkali smo tudi manjši del Bosne in Hercegovine. Do Budve smo se vozili okrog 14 ur, saj smo si vmes privoščili tudi ogled jadranskega bisera Dubrovnika, kjer smo med drugim obiskali prizorišča snemanja uspešne nanizanke Igra prestolov in razvajali svoje brbončice z odlično morsko hrano.
V Budvo smo končno prispeli v popoldanskih urah, ko so nas tam že pričakale svetle luči starega mestnega jedra ter mnogih hotelov in klubov. Pred šolsko zgradbo so nas pričakali gostitelji, sledilo je prvo rokovanje in kratko spoznavanje z vsemi sodelujočimi, nato pa smo se odpravili proti svojim začasnim domovom. Črnogorski gostitelji so nas prisrčno in toplo sprejeli v svojo družbo in domove. Že prvi dan ni bilo ne duha, ne sluha o kakšni začetni napetosti, zadržanosti ali sramežljivosti, saj smo bili vsi zelo odprti in sproščeni. Njihovo gostoljubje je zares preseglo naša pričakovanja, tudi hranili so nas zelo izdatno in predvsem zelo okusno. V torek, naslednje jutro, smo se odpravili v šolo, kjer so nam naši prijatelji pripravili predstavitev Budve, Črne Gore in njihovih dejavnosti v okviru našega skupnega projekta. Naše projektne aktivnosti in delovanje smo Črnogorcem predstavili tudi mi, nato pa smo se v šolski restavraciji udeležili kratkih spoznavnih aktivnosti in delavnic na temo različnosti in raznolikosti. V popoldanskem času smo zaradi dežja odpovedali skupinski ogled mesta in preživeli prosto popoldne. Naslednji dan smo jutro spet preživeli ob dejavnostih v šoli, reportažo o našem delu je posnela tudi lokalna televizija. Po kosilu smo po mestu delili letake o sprejemanju drugačnih, ki so jih pripravili na mestni občini Budva, fotografirali in uživali v mestu ob razburkanem morju. Po naših opravkih v mestu smo se počasi odpravili proti domu in se pripravili na večerno zabavo. Gostitelji so organizirali skupno "žurko" za vse sodelujoče dijake in profesorice. Zabavali in družili smo se ob glasbenih ritmih v lokalu blizu šole, Budva pa je upravičila naziv balkanske prestolnice zabave. Pravzaprav smo v lokalih ob dobri glasbi in odlični družbi skozi celotno izmenjavo preživeli veliko časa, saj je v Budvi, kljub koncu turistične sezone, še vedno bolj živahno kot v našem mestu. V četrtek smo se že zjutraj odpravili na izlet, da bi spoznali še druge kraje v Črni Gori. Z avtobusom smo se po Jadranski magistrali opravili proti Kotorju, mestu pod zaščito Unesco svetovne dediščine. Sprehodili smo se po starem mestnem jedru, kjer se prosto sprehaja na desetine potepuških mačk in videli menjavo mestne straže in godbo, saj so v Kotorju praznovali dan osvoboditve in zmage nad fašizmom. Po obisku "mesta mačk", kot ga včasih imenujejo Črnogorci, smo nadaljevali pot proti Tivtu in si tam ogledali novo pristanišče Porto Montenegro. Luksuzna marina z mnogimi jahtami in naselje s hoteli, restavracijami in dizajnerskimi modnimi trgovinami, so nam prinesli vpogled v vsakdanje življenje bogatih in vplivnih. Po izletu smo se vrnili v Budvo in preživeli preostanek dneva v družbi gostiteljev, njihovih družin in drugih novih prijateljev. Zvečer smo se znova odpravili proti avtobusu, tokrat našemu, saj smo zaradi vremenskih razmer nekoliko skrajšali naše bivanje v Črni Gori. Poslovili smo se, vendar ne za dolgo – Črnogorski prijatelji nas bodo že februarja obiskali na Ptuju.
Nekoliko slabše vreme ni moglo skaziti naše izjemne izmenjave in nepozabnega časa, ki smo ga preživeli v Budvi. Prijazni in odprti ljudje, odlična hrana, živahno vzdušje v čudovitih primorskih mestih, naravne lepote in mondeni hoteli ter marine so se nam za vedno vtisnili v srce in zagotovo se bomo vsi z veseljem vračali v Črno Goro, na Budvansko riviero.