Spoznati kako pomagati prijateljem, ki so se znašli v stiski natisni E-pošta

V petek, 1. 3. 2019, so se dijaki 2. letnikov udeležili delavnice o duševnih motnjah, ki jih, v okviru mednarodnega projekta Mind the mind, izvajajo študentje psihologije.

Glavni cilj delavnice je, da pri dijakih spodbudi pogovor o duševnih motnjah. Delavnica je zastavljena zelo interaktivno. Udeležence spodbuditi z različnimi vprašanji, videoposnetki in aktivnostmi. Dotakne se tem, kot so : kaj duševna motnja sploh je, kako pogoste so duševne motnje, kaj je njihov vzrok. Bolj podrobno pa se dotakne depresije in anoreksije ter iskanja možnosti, kaj lahko dijaki sami naredijo pri duševnih motnjah, o pomenu pogovora in iskanju pomoči.

V projekt sta vključeni tudi nekdanji ptujski gimnazijki Katarina Tement in Hana Klemenčič, študentki psihologije, ki sta delavnice izvedli.

Po izvedbi je Katarina zapisala:

“Dijake je tema zanimala, z veseljem so sodelovali v igrah, kvizu in diskusijah, kjer so nekateri podali tudi svoje lastne izkušnje. Zadovoljni sva, da so se dijaki v našem krogu počutili tako sproščeno, da so zaupali kakšno svojo stisko ali pogled na duševno motnjo.

Zdaj so dijaki tisti, ki bodo pozorni na prijateljevo razpoloženje, ki bodo pristopili k njemu in mu ponudili iskren pogovor. Poimenovali sva jih "misijonarji, ki širijo znanje in pogovor o duševnih motnjah". Upava da čez nekaj let to ne bo več tabu tema.”

Da je delavnica pri dijakih pustila močan pečat, potrjujejo tudi zbrana mnenja nekaterih dijakov:

“Naučila sem se, da se je dobro pogovoriti z osebo z duševno motnjo, saj je to zanjo dobro. Všeč so mi bile igre, saj so tako bile duševne motnje lažje razumljive.«

»Resnično se mi zdi prav, da se o tem govori in sem srečna, da sem danes bila del tega.”

»Vse je bilo super. Zelo mi je všeč, da sta bili odprti do vseh mnenj. Prav tako mi je všeč, da želita vsem pomagati in se zavzemata za reševanje duševnih motenj.«

»Bilo mi je lepo, da sta se potrudili in govorili o tem, saj se o tem malo govori in ker vem kako je to, ko imaš kakšno motnjo-depresija. Hvala.«

»Delavnica mi je bila zelo zanimiva, veliko sem izvedela novih stvari in dobil ´ideje´ kako pomagti komu z duševno motnjo.«

»Delavnica se mi je zdela zelo dobra, saj sem se počutila zelo sproščeno. Všeč mi je bilo tudi to, da sta naju naučili veliko pomembnih in osnovnih informacij o duševnih motnjah.«

»Bilo mi je všeč- zelo, saj sem spoznala, kako bi lahko pomagala svojim prijateljem, ki imajo težave.«

»Meni je bila delavnica všeč, še posebej to, da če se kdo ne počuti dobro lahko zapusti učilnico.«

»Všeč mi je bilo, da sta sproščeno opisovali take tabu teme, o katerih se zelo premalo pogovarjamo. Presenetilo me je, da so nekatere duševne motnje genetsko pogojene.«

»Zdi se mi zelo dobra predstavitev, sej se te motnje velikokrat pojavljajo. Predstavitev je bila tudi zelo zanimiva in izvirna. Všeč mi je bila ideja z listki. Všeč mi je bilo tudi to, da je pogovor potekal sproščeno.«

»Na delavnici mi je bilo všeč, saj sem izvedel nekaj novih stvari. Tudi predavateljici sta dobro razložili motnje in bili interaktivni z nami.«

»Super delavnice. Vseeno bi lahko povedali, še kaj več o depresiji, čeprav jo poznamo.«

»Všeč so mi bili kvizi. Informacije so bile zelo koristne in v pomoč.«

»Delavnica je bila poučna in znimiva. Morda, bi me zanimalo tudi kaj konkretno o zdravljenju duševnih motenj (trajanje, pristopi…).«

»Delavnica mi je bila všeč, ker nam je pomagala razumeti duševne motnje in predvsem stanje ljudi, ki jih imajo.«

Delavnica sodi v sklop aktivnosti za razbijanje predsodkov in tabujev, ki pri dijakih razvija občutljivost za  druge,  da se naučijo prisluhniti nekomu in ga sprejeti  in ustvarja varno okolje, da dijaki svoje stiske lahko povedo.

 

Darja Rokavec