Profesorica Aleksandra Pal je oddelek 3. C vključila v eTwinning projekt, ki smo ga izvajali s šolo Berufskolleg an der Lindenstraße iz Kölna. Osredotočili smo se na uporabo medijev in družbenih omrežij med dijaki. Pred spletnim dogodkom smo skupaj pripravili vprašanja o uporabi družbenih medijev in socialnih omrežjih, da bi pogovor lažje potekal. Sestanek smo morali prvič odpovedati zaradi drugih šolskih obveznosti dijakov iz Kölna, nato pa nam je le uspelo uskladiti urnike. Razprava je potekala 26. oktobra 2023 v okolju Microsoft MSTeams.
Pogovarjali smo se tako, da so dijaki ene šole izmenično postavljali vprašanja dijakom druge šole. Večino časa smo se pogovarjali v angleščini, nekateri pa so se poskusili sporazumevati tudi v nemščini. Potrudili smo se, da bi naša razprava potekala čim bolje. Občasno nam je ponagajala povezava, toda pogovor je večina dijakov uspešno zaključila.
V pogovorih smo ugotovili, da večina uporablja različne platforme (Instagram in TikTok, Youtube) predvsem zaradi zabave, pred ocenjevanji pa si včasih ogledajo tudi kakšne izobraževalne vsebine. Uporaba družbenih medijev med dijaki je zelo raznolika in niha od dveh do celo deset ur na dan, kar kaže na zasvojenost in preživljanje prostega časa zgolj na družbenih omrežjih.
O širjenju govoric so dijaki soglašali, da družbena omrežja lahko širijo neresnične informacije, saj vsak lahko izrazi svoje mnenje ali pa si izmisli informacije. Nekateri so imeli tudi osebne izkušnje s širjenjem lažnih govoric. Povedali so, da jih širjenje lažnih informacij zelo jezi in da je to zelo slaba značilnost družbenih omrežij in medijev.
Glede pozornosti, ki jo namenjamo viralnim novicam, so nekateri menili, da slabe stvari prejmejo več pozornosti kot dobre in se zavedajo, da to vpliva na posameznikov pogled na svet.
Vprašali smo jih tudi, kako družbena omrežja vplivajo na sodobne standarde lepote. Mnogi so izpostavili primerjave z osebnostmi iz sveta modne industrije in pritisk na mlade, naj dosegajo lepotne standarde.
Poudariti želimo, da se nam zdi takšna izobrazba pomembna, saj se več pogovarjamo v jeziku, ki se ga učimo. Z dijaki iz Kölna bomo ohranili stike in podobne dogodke ponovili. Projekt nam je omogočil, da razpravljamo o vplivu družbenih omrežij na naše življenje ter izmenjujemo mnenja in izkušnje, kar se nam zdi pravilno in pomembno za razvoj veščin v digitaliziranem svetu.
Viktor Pravdič, 3. C