Članice Kluba globalnega učenja Sara Vidovič, 2. u, Špela Hohnec, Zarja Kosar, 3. a, Ajda Čuš, 3. d, Ema Dokl, 3. u, Lara Lah, Ina Ostroško, Ria Ana Hotko 4.u so tudi v letu 2023 sprejele izziv  in pripravile  akcijo,  da  spodbudijo vrstnice in vrstnike ter vse zaposlene k razmisleku o lastnih nakupovalnih navadah in jih pozovejo k odgovornemu nakupovanju.

Na uvodnem srečanju so nastavile zrcalo lastnim nakupovalnim navadam, razmišljale, kako smo vsi vključeni v globalno produkcijo in trgovino ter spoznale dobavno verigo v tekstilni industriji in »poražence ter »zmagovalce« v tem procesu.

Raziskale so tudi možnosti, ki bi jih lahko v svoji kampanji ponudile kot alternativo negativnim učinkom hitre mode  in kot spodbudo k bolj trajnostnemu nakupovanju.

Ina  je predstavila sistem kapsulne omare: Česar nisi oblekel v zadnjih dveh letih, tudi v prihodnjih dveh ne boš! Kapsulna omara je nabor med 25 in 35 kvalitetnih kosov oblačil, s katerimi lahko naredim  do 100 različnih  kombinacij. Za vsak letni čas kose spremenim, da so primerni vremenu. Kapsulna omara nima formule, prilagodim si jo lahko popolnoma svojemu stilu. Pomembno je, da imamo oblačila iz kvalitetnih materialov, saj nam ti lahko služijo več let. S tem se izognemo nepotrebnim nakupom, nabiranju oblačil, ki jih bomo morda nosili samo enkrat in onesnaževanju okolja, ki nastane v proizvodnji oblačil. Upam, da se za to odločiš tudi TI, saj z izdelavo kapsulne omare spoznaš tudi sebe, svoj stil in se izogneš dnevni dilemi kaj obleči.

Lara  je  predstavila spletno platformo Good On You, ki je bila ustvarjena, da uporabi moč izbire ljudi za spodbujanje trajnostne prihodnosti. Platforma olajša trajnostno nakupovanje milijonom ljudi po vsem svetu in je najboljši in najbolj zaupanja vreden vir za ocene različnih blagovnih znamk, članke in strokovno znanje o etični in trajnostni modi.

Good on you prispeva k 12. cilju trajnostnega razvoja,  to je  “Zagotoviti trajnostne vzorce proizvodnje in potrošnje”. Sistem ocenjevanja blagovnih znamk podpira to globalno poslanstvo in vodi k trajnostni in pravični modni industriji.

V avli so izobesile lanske plakate (ponovna uporaba) in jih  dopolnile s kreacijami majčk iz časopisnega papirja. Majčke so likovno kreativno  opremile z dejstvi o negativnih posledicah prekomernega potrošništva in s pozivi k spremembam.

Ob razstavljenih plakatih v šolski avli in po šoli izobešenih majčkah, ki spodbujajo k 100% popustu, če ne kupiš nič, so pripravile tudi nagovor po šolskem radiu.

Nekaj odzivov vključenih dijakinj.

Špela: Vesela sem, da sem se udeležila akcije. Od vseh sodelujočih sem  izvedela nekaj novega in koristnega, kar bom poskušala vključevati v svoj vsakdan.

Večkrat je  potrebno ljudi opomniti, kakšne so posledice prekomernega nakupovanja. Vsak kdaj pomisli, da sam ne more ničesar spremeniti, da en izdelek ne bo naredil razlike. Vendar skupaj lahko naredimo veliko. Pomembno je, da nakupujemo skrbno in premišljeno, saj s tem pomagamo okolju in ljudem.

Zarja : Menim, da je problematika potrošništva velikokrat spregledana. Ko se pogovarjam s sovrstniki pogosto menijo, da ne moremo veliko spremeniti. S tem se ne strinjam.  Prav zato je kampanja Dan brez nakupov  pomembna, saj opomni  vse dijake in dijakinje ter zaposlene naše šole naj ne nakupujejo izdelkov, ki so nepotrebni.

Sara : Med akcijo sem izvedela mnogo pretresljivih dejstev o nastanku oblačil. Čeprav sem že nekaj vedela o tej temi in sem se trudila kupovati čim manj novih oblačil. Po akciji se tega zavedam in držim še bolj. Sama sem se odločila, da bom kupovala še manj novih oblačil in bom poskušala predelati stara. 

Vse sodelujoče verjamemo, da smo v kateri glavi naredile majhen premik, čeprav  smo  bile deležne tudi komentarjev, da vsako leto sporočamo isto.

Res je, očitno je treba. Tudi Sarin komentar: »Na mojih sošolkah in sošolcih akcija ni pustila velikih sledi. Dejstva so se jim sicer zdela šokantna, a mislim, da so hitro pozabili na njih,« kaže, da bo potrebno drugo leto spet sporočiti isto. 

Darja Rokavec

(Visited 59 times, 1 visits today)