- 5. 2024 je v Ljubljani, v rezidenci nemškega veleposlaništva, potekalo državno tekmovanje v sklopu mednarodnega knjižnega projekta „Seitenweise – Dein Projekt zum Buch“. Ana Katarina Napast in Iva Gajser iz 1. u sta osvojili 3. mesto in dobili priložnost o prebranem literarnem delu ter svojem ustvarjanju spregovoriti tudi z gospo Natalie Kauther, veleposlanico Zvezne republike Nemčije v Sloveniji.
Tekmovanje že več let zapored organizira Nemški centralni urad za šole v tujini (ZfA), s katerim sodelujemo tudi v okviru programa DSD (program za pridobitev Nemške jezikovne diplome. V projektu sodelujejo številne DSD šole iz 9 držav Vzhodne Evrope kot so npr. Madžarska, Bulgarija, Romunija, Estonija, Litva itd. Slovenija se je projektu letos priključila prvič. Sodelujoči dijaki so morali prebrati sodobni mladinski roman Martina Muserja z naslovom »Weil.« in nato izdelati svoj izviren kreativen projekt, ki se je navezoval na sam roman. Namen tega knjižnega projekta in tekmovanja je spodbujati veselje do branja, vzbujati radovednost za sodobno nemško mladinsko literaturo in razvijati ustvarjalnost.
Roman govori o skupini prijateljev, ki želijo skupaj preživeti konec tedna v počitniški hiški ob jezeru. Vendar se dogajanje zaplete, ko na poti tja poberejo štoparja. Ker je nekoliko čuden in nadležen, ga pustijo na naslednji bencinski črpalki. Najstnike naslednje jutro prebudi glasno razbijanje po vratih. Pred vrati stoji štopar z dvema moškima. Začne se igra moči, zatiranja, strahu, nemoči in nasilja. Gre za napet psihološki triler, ki bralca nenehno spodbuja k razmišljanju, kako bi sam ravnal v podobni situaciji.
Projekt, ki sta ga Ana Katarina in Iva morali v Ljubljani predstaviti pred tričlansko nemško komisijo, je nastajal dlje časa. Roman smo najprej obravnavali pri pouku nemščine. Skupaj smo prebrali nekaj ključnih odlomkov in se pogovarjali o temah in vprašanjih, ki jih odpira roman. Čeprav je bilo delo jezikovno precej zahtevno za 1. letnik so dijakinje roman z velikim zanimanjem prebrale do konca. Nato so začele iskati ideje za svoj projekt. Sprva je nastala slika, ki prikazuje, kako se pet prijateljev s kombijem pelje proti počitniški hiški. Na cesti leži črna torba štoparja, iz katere je padla rubikova kocka. To idejo sta razvijali naprej ter jo nadgradili. Tako je nastal nov izdelek – rubikova kocka štoparja, ki v romanu igra ključno vlogo. Na ploskvah kocke sta z akrilnimi barvami upodobili naslovno stran knjige in posamezne prizore iz romana, ki so se ju najbolj dotaknili. Med drugim sta ponovno uporabili motiv ceste, ki pelje proti počitniški hiški in dodali še druge zanimive motive. Komisijo je najbolj navdušila slika pogleda na obrazu, ki razkriva veliko stisko, nemoč in strah mladih prijateljev. Solza na obrazu je v 3 D tehniki in še dodatno intenzivira občutke brezizhodnosti, groze in obupa, ki jih bralec začuti ob branju romana. Oba izdelka bosta v prihodnjem tednu razstavljena v šolski knjižnici. Ana Katarina in Iva si tudi v prihodnje želita sodelovati v podobnih projektih. Za izjemen dosežek jima iskreno čestitamo!
Brigita Podgoršek, prof. nemškega jezika in mentorica projekta