Ptujski gimnazijci že vrsto let sodelujejo v projektu Učenec poučuje v mreži Unescovih šol. Odzvali so se vabilu profesorjev in se preizkusili kot učitelji nemščine, italijanščine, francoščine, slovenščine in zgodovine.
Zbrali smo odzive dijakov, ki so sodelovali pri projektu.
Pred kratkim se mi je ponudila priložnost, da se preizkusim v vlogi profesorice. Z veseljem sem jo izkoristila, saj sem že v osnovni šoli rada sodelovala z nižjimi razredi, ko so potrebovali koga za izvedbo kakšne pravljične ure ali česa podobnega. Kljub temu da je bil izziv podati se v to novo nalogo, sem se dobro počutila, ko sem jo opravljala.
Za učno uro sem se seveda morala dobro pripraviti. Najprej sem poiskala razpoložljivo gradivo (spletni viri, zvezki iz prejšnjih let šolanja) in poiskala ideje, kako izbrano temo predstaviti in približati dijakom. Ker sem želela, da dijaki sodelujejo med seboj in raziskujejo tudi sami, sem pripravila delo po skupinah. Dijaki so v manjših skupinah spoznavali sedem korakov, ki jih mora sprejeti šola, da lahko postane zelena šola. Na začetku sem za uvod pripravila dve osnovnejši vprašanji in krajši video, da so lahko dijaki najprej samostojno razmislili o dani temi. V pripravo gradiva in izvedbo ure sem vložila veliko zbranosti in časa, saj sem želela aktualno temo dijakom čim bolj približati. Vključila sem tudi obstoječe primere (projekt Botančni vrt Johannes Guttenberg univerze v Mainzu, zeleni projekt – klopce pod zelenjem). Med učno uro sem poskušala poskrbeti za razumevanje snovi in spremljati dijake, da sem lahko odgovorila na njihova vprašanja ter pomagala. Z izvedbo ure sem zadovoljna, saj so dijaki sodelovali kljub višji zahtevnosti in specifičnosti teme.
Spoznala sem, da je za izvedbo ene učne ure potrebno kot učitelj vložiti veliko časa in imeti tudi veliko idej, kako uro izpeljati. Če bi uro izvajala še enkrat, bi dijakom izdelala slovarček najpomembnejših besed, saj sem ugotovila, da je bila tema zanje jezikovno zelo zahtevna. Morda bi bilo smiselno za to temo načrtovati 2 učni uri, saj nam je potem za iskanje lastnih idej, kako bi Gimnazija Ptuj lahko postala zelena šola, žal zmanjkalo časa.«
Nina Toš, 4. C
Odločila sem se za sodelovanje, ker se mi je zdel izziv zanimiv. Poleg tega smo to dejavnost izvajali tudi v osnovni šoli, a ko sem bila končno dovolj stara, da bi lahko poskusila poučevati, so to prakso ukinili. Bila mi je lepa, a obenem kar stresna preizkušnja, saj nisem vedela, kakšna bo reakcija, če bom kaj narobe povedala, če bom kaj narobe prebrala, če bom lahko učno snov dovolj dobro razložila … Ugotavljam, da bi lahko kaj tudi izboljšala, npr. bolje postavljala vprašanja, pogosteje vključevala učence in morda metodo dela.
Tjaša Tomažič, 1. U
Ura, ko sem se prelevila v učiteljico, je bila zelo zabavna, zagotovo nekaj novega in tudi malo grozljivega. Padlo je tudi nekaj zelo smešnih izjav. Na začetku je bilo bolj strašno, kot sem mislila, da bo, potem pa sem se kar navadila. Za sodelovanje v projektu sem se odločila, ker se mi je zdelo dober način učenja nove snovi in zdi se mi, da sem si veliko več zapomnila kot pri običajni učni uri. Mogoče bi kaj izboljšala, razlaga pa je kar dobro uspela.
Ema Glazer Šala, 1.u
Letos je na gimnaziji ponovno potekal projekt Učenec poučuje, v katerem sva sodelovala tudi sama. Zelo nenavadno je bilo menjati vloge ter se postaviti v čevlje profesorjev. Snov je bila zanimiva in poučna, z veseljem sva jo predavala. Sošolce sva z igro vislic vpeljala v učenje, učno uro pa sva popestrila še s kvizom Kahoot. Sošolci so se nama zdeli zainteresirani, saj je bila taka učna ura tudi zanje nekaj novega. Če pa je kdo motil pouk, sva ga vseeno opozorila. Zagotovo bi to izkušnjo še kdaj ponovila, vendar biti učitelj ni poklic, ki bi ga želela opravljati.
Lukas Škrinjar in Jure Jurhan, 3. A
Vodenje pouka nama je bilo zelo poučno, saj sva pridobili znanje na drugačen način. Potrudili sva se, da učno snov razredu predstaviva na zanimiv in dijakom prijazen način. Delo sva si brez težav razdelili in ga tudi predstavili. Sošolci so mnenja, da je videoposnetek kot dodatek dobrodošel način podajanja snovi. V prihodnosti bi se zagotovo še postavili v vlogo profesorja.
Maša Gregorec in Izza Jurgec Bauman, 3. C