Inkubator rasti je celoletni program iz področja osebnostne rasti v povezavi z nevrolingvističnim programiranjem, ki je med ptujskimi gimnazijci povzročil pravo gibanje, saj se je na program prijavilo več kot 150 dijakinj in dijakov, med njimi se jih 50 poglobljeno izobražuje za multiplikatorje. Na skupnih srečanjih dijaki odkrivajo svoje zaznavne sisteme pri sprejemanju in filtriranju informacij iz okolja, naučijo se dokopati do lastnih prepričanj in vrednot, ki jih na poti odraščanja spodbujajo ali ovirajo, izurijo se v tehnikah »sidranja« pozitivnih notranjih stanj kot je npr. samozavest, z mentalnim preigravanjem in postavitvijo v različne zaznavne položaje se naučijo spreminjati vzorce vedenja, s katerimi niso zadovoljni. V okviru programa je bil zadnjo soboto v novembru organiziran maraton s štirimi delavnicami, kjer so se dijaki srečali tudi s komunikacijskimi tehnikami in se naučili metod kalibriranja sogovornika ter zrcaljenja v komunikaciji pri vzpostavitvi dobrega stika.
Eva, Maša in Monja so takole opisale počutje po sobotnem maratonu: »Mislile smo, da bomo po toliko urah dela utrujene, a smo domov odšle povsem sveže in nabite z novo energijo. Te teme nas tako zelo zanimajo, da začenjamo razumeti, kako relativen je pojem časa. Osem ur je minilo v trenutku.«

Avtorica programa Vesna Zmazek, sicer profesorica matematike, se ob tem ne čudi: »Podobno sem se počutila tudi sama, ko sem se v preteklosti med vikendi dodatno izobraževala na področju nevrolingvističnega programiranja z nevroznanostjo in še prej na področju sistemov vodenja kakovosti. V program Inkubator rasti sem poskušala vtkati tiste vsebine iz vseh treh področjih, ki bi bile mladim v največji navdih. Zaradi tako velikega odziva dijakov čutim tudi sama poseben navdih, a hkrati tudi izjemno odgovornost. Ne le kot učiteljica, tudi kot mama treh zelo motiviranih in kreativnih otrok želim mladim ponuditi izkušnje in pogled na to, kako lahko v polnosti izkoristijo svoje potenciale, a hkrati ohranijo notranje ravnovesje, stabilnost in neodvisnost od sveta všečkov.«
V nadaljevanju programa nas čaka še veliko zanimivega. Spopadli se bomo s čuječnostjo in ohranjanjem fokusa pri učenju, z motivacijo in krivuljo zanosa pri uresničevanju zastavljenih ciljev, z metodo pospešenega učenja (spaced learning), ki izhaja iz novih odkritij zakonitosti delovanja možganov in še in še. V novo koledarsko leto bomo na primer skupaj preskočili z delavnico o novoletnih zaobljubah, ki bodo letos mnogo več kot bežne želje.

(Visited 104 times, 1 visits today)