Gimnazija Ptuj tudi v šolskem letu 2023/2024 sodeluje v Nacionalnemu medresorskemu programu za spodbujanje branja med mladimi športniki. Program, ki ga Olimpijski komite Slovenije predstavlja pod imenom #športajmoinberimo so zasnovali Ministrstvo za kulturo RS, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport RS, Zavod RS za šolstvo in Olimpijski komite Slovenije – Združenje športnih zvez (OKS), Javna agencija za knjigo, Združenje splošnih knjižnic in Mariborska knjižnica.

Program ima izhodišča v Nacionalni strategiji za razvoj bralne pismenosti za obdobje 2019-2030, ki jo je sprejela vlada.

Po besedah iniciatorjev programa je njihovo vodilo povezati mlade in vrhunske športnike ob pogovoru o branju in knjigi. Mladim športnikom želimo s tem programom predstaviti, kako lahko s pomočjo znanja iz knjig in branja kot tehniko treniranja možganov napredujejo tudi kot športniki. S tem programom želimo vplivati tudi na njihov odnos do branja ter širiti védenje, da je bralna pismenost temeljna zmožnost za pridobivanje in ustvarjanje novega znanja v njihovem osebnem in športnem življenju.

Eden od ciljev programa je tudi sodelovanje izbranih splošnih in šolskih knjižnic Slovenije. Tako smo se tudi letos odzvali povabilu Knjižnice Ivana Potrča Ptuj. Koordinatorica dejavnosti na Gimnaziji Ptuj je Jelka Kosi. Letošnjo generacijo dijakov in dijakinj športnih oddelkov Gimnazije Ptuj sta s svojim odnosom do športa, življenja in branja navdušila nekdanja ptujska gimnazijka, aktivna sedmerobojka in skakalka v daljino Maja Bedrač, ki z zbranimi 5418 točkami zaseda  drugo mesto na večni slovenski lestvici mnogobojk, ter nekdanji vrhunski rokometaš Luka Žvižej,  ki na večni slovenski lestvici nastopov za reprezentanco zaseda drugo mesto in je s 702 zadetkoma rekorder po številu zadetkov vseh časov. Med ostalim je Maja izpostavila pomen koncentracije, k izboljšanju katere lahko veliko doprinese tudi branje, saj nas branje umiri, zbistri nam misli. Luka pa je med ostalim izpostavil vztrajnost, ki jo potrebujemo za doseganje zastavljenih športnih, pa tudi življenjskih ciljev. V branje za pomoč v urjenju vztrajnosti pa je mladim športnikom-bralcem predlagal knjigo Atomske navade: drobne spremembe, izjemni rezultati avtorja Jamesa Cleara. Pomenljiva je tudi njegova primerjava priprav na olimpijske igre in maturo. Pojavljata se v štiri letnih ciklih, pomembne so kvalifikacije, za oboje je potreben cilj, usmerjenost in vztrajnost. Podobno kot pri branju, ki pa je osnova znanja.

Pogovor o pomenu branja za profesionalne športnike je povezoval Gregor Korošec.

Jelka Kosi, šolska knjižničarka

(Visited 75 times, 1 visits today)